Over ons

Wij helpen mensen die problemen tegenkomen om zelf hun geldzaken te regelen. Samen zetten we je geldzaken weer op de rit, zodat je weer verder kan. Wij bieden zowel bewindvoering als budgetbeheer aan, ook wel inkomensbeheer genoemd.

Als je je gegevens hebt achtergelaten nemen we dezelfde of de volgende werkdag contact met je op.

Wat Avantidus doet

Wij helpen je graag verder om jouw geldzaken goed te regelen. Afhankelijk van je persoonlijke en financiële situatie bieden wij de onderstaande mogelijkheden. Onze inzet is om persoonlijke en  duidelijke adviezen te geven en praktische hulp te bieden.

Bewindvoering

Bij bewindvoering wordt een gemachtigde aangesteld om financiële en persoonlijke zaken te beheren voor iemand die dat zelf niet kan.
Lees meer
Bij budgetbeheer wordt het financiële beheer uit handen gegeven aan een professional, die het budget effectief beheert en optimaliseert.
Lees meer
Bij schuldenbewind neemt een gemachtigde de verantwoordelijkheid voor het beheren en aflossen van schulden over, ter bescherming van betrokkene.
Lees meer

Onzewerkwijze

Bent u er aan toe om uw administratie/financiën uit handen te geven? En weet u inmiddels dat bewindvoering of budgetbeheer voor u de oplossing is? U kunt dan hieronder lezen hoe vervolgens onze werkwijze is.
01
Aanmelding en inplannen afspraak (duur 1 week)

Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen  (call to action) wordt een vrijblijvende afspraak gemaakt om uw situatie te bespreken. Dit gesprek zal vaak op een door u aangewezen locatie plaatsvinden (bijvoorbeeld bij u thuis). U krijgt van ons dan ook een “Afspraakbevestiging”.

02
Intakegesprek (duur 1 uur)

In dit gesprek nemen wij samen met u alle inkomsten en uitgaven door en stellen aan de hand van deze gegevens een budgetplan op. In dit budgetplan spreken wij samen met u af welke vaste lasten wij voor u gaan betalen en wat het weekgeld wordt. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe u op zaken kunt besparen en op welke toeslagen u mogelijk nog recht heeft. Aan het einde van dit gesprek zullen wij samen met u de formulieren invullen om budgetbeheer of bewindvoering op te starten. Indien u kiest voor bewindvoering, dan zullen wij ervoor zorgen dat alle stukken bij de rechtbank komen
Indien u kiest voor budgetbeheer, kunt u stap 3  overslaan.

03
Indienen en behandeling aanvraag bewindvoering
(Alleen in geval van bewindvoering)

De bewindvoerder zorgt ervoor dat alle stukken compleet bij de rechtbank komen. De rechtbank zal de stukken in behandeling nemen en kan u eventueel uitnodigen voor een zitting. In deze zitting zal hij aan u vragen of u akkoord gaat met de benoeming van de bewindvoerder. Indien u akkoord gaat, dan zal de rechter een beschikking opstellen dat u onder bewind staat. Uw bewindvoerder ontvangt hier ook een exemplaar van.

04
Intakegesprek (duur 1 uur)

In dit gesprek nemen wij samen met u alle inkomsten en uitgaven door en stellen aan de hand van deze gegevens een budgetplan op. In dit budgetplan spreken wij samen met u af welke vaste lasten wij voor u gaan betalen en wat het weekgeld wordt. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe u op zaken kunt besparen en op welke toeslagen u mogelijk nog recht heeft.

Aan het einde van dit gesprek zullen wij samen met u de formulieren invullen om budgetbeheer of bewindvoering op te starten. Indien u kiest voor bewindvoering, dan zullen wij ervoor zorgen dat alle stukken bij de rechtbank komen
Indien u kiest voor budgetbeheer, kunt u stap 3  overslaan.

05
Uitvoering

Zodra wij uw eerste inkomen hebben ontvangen kunnen wij beginnen met het beheren van uw financiële situatie. Wij nemen dan ook gelijk contact met u op, zodat u weet dat wij het nu volledig gaan beheren. U krijgt van ons maandelijks een digitaal overzicht waarop u kunt zien wat er nu ontvangen is aan inkomen en welke betalingen wij namens u hebben verricht.

Uiteraard staat het u altijd vrij om contact met ons op te nemen als u bepaalde vragen heeft. Mocht er onverhoopt toch nog acceptgiro’s bij u binnenkomen (bijvoorbeeld omdat u iets heeft besteld), dan kunt u deze altijd naar ons toesturen. Het makkelijkst is dit via onze website, klik hier om te zien hoe dit in zijn werk gaat.

06
Evaluatie

Tussentijds kunnen er altijd zaken veranderen. U wisselt bijvoorbeeld van werkgever of uitkeringsinstantie, krijgt een andere energieleverancier of u gaat verhuizen. Dit soort zaken kunt u altijd bij ons aangeven, zodat wij uw betalingen hierop kunnen aanpassen. Daarnaast is het bij ons mogelijk om tussentijd een evaluatiegesprek aan te vragen, zodat wij zaken met u nog eens kunnen doorspreken.

Wanneer het budgetbeheer betreft en u wilt tussentijds het beheer zelf weer op u nemen, dan is dit geen probleem. Wij zullen alle instanties voor u aanschrijven dat u het zelf weer gaat beheren. Uiteraard wordt het beschikbare saldo naar u teruggestort.

Onzewerkwijze

Aanmelding en inplannen afspraak (duur 1 week)

Stap 1

Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen  (call to action) wordt een vrijblijvende afspraak gemaakt om uw situatie te bespreken. Dit gesprek zal vaak op een door u aangewezen locatie plaatsvinden (bijvoorbeeld bij u thuis). U krijgt van ons dan ook een “Afspraakbevestiging”.

Intakegesprek (duur 1 uur)

Stap 2

In dit gesprek nemen wij samen met u alle inkomsten en uitgaven door en stellen aan de hand van deze gegevens een budgetplan op. In dit budgetplan spreken wij samen met u af welke vaste lasten wij voor u gaan betalen en wat het weekgeld wordt. Daarnaast wordt er ook gekeken hoe u op zaken kunt besparen en op welke toeslagen u mogelijk nog recht heeft. Aan het einde van dit gesprek zullen wij samen met u de formulieren invullen om budgetbeheer of bewindvoering op te starten. Indien u kiest voor bewindvoering, dan zullen wij ervoor zorgen dat alle stukken bij de rechtbank komen
Indien u kiest voor budgetbeheer, kunt u stap 3  overslaan.

Indienen en behandeling aanvraag bewindvoering (Alleen in geval van bewindvoering)

Stap 3

De bewindvoerder zorgt ervoor dat alle stukken compleet bij de rechtbank komen. De rechtbank zal de stukken in behandeling nemen en kan u eventueel uitnodigen voor een zitting. In deze zitting zal hij aan u vragen of u akkoord gaat met de benoeming van de bewindvoerder. Indien u akkoord gaat, dan zal de rechter een beschikking opstellen dat u onder bewind staat. Uw bewindvoerder ontvangt hier ook een exemplaar van.

Opstart

Stap 4

Wij zullen vervolgens voor u een beheer- en eventueel een leefgeldrekening aanvragen. Op uw beheerrekening zal al het inkomen binnen komen, zodat wij daarmee uw vaste lasten kunnen betalen. Vervolgens krijgt u van ons het budgetplan toegestuurd, zodat u weet wat er maandelijks gaat gebeuren met uw inkomsten en uitgaven. Mochten er zich wijzigingen voordoen, bijvoorbeeld verandering van inkomen of wijziging van de vaste lasten, dan veranderen wij het budgetplan. Zo blijft u telkens een actueel overzicht behouden van uw situatie.

Na het opstellen van het budgetplan beginnen wij met het aanschrijven van uw inkomen en de vaste lasten. Op die manier krijgt u geen financiële post meer binnen en proberen wij rust te brengen in uw leven. Alle schulden worden netjes bij ons geïnventariseerd en u kunt altijd een overzicht hiervan opvragen. In dit overzicht kunt u ook zien hoeveel schuld er inmiddels eventueel afgelost is.

Uitvoering

Stap 5

Zodra wij uw eerste inkomen hebben ontvangen kunnen wij beginnen met het beheren van uw financiële situatie. Wij nemen dan ook gelijk contact met u op, zodat u weet dat wij het nu volledig gaan beheren. U krijgt van ons maandelijks een digitaal overzicht waarop u kunt zien wat er nu ontvangen is aan inkomen en welke betalingen wij namens u hebben verricht.

Uiteraard staat het u altijd vrij om contact met ons op te nemen als u bepaalde vragen heeft. Mocht er onverhoopt toch nog acceptgiro’s bij u binnenkomen (bijvoorbeeld omdat u iets heeft besteld), dan kunt u deze altijd naar ons toesturen. Het makkelijkst is dit via onze website, klik hier om te zien hoe dit in zijn werk gaat.

Evaluatie

Stap 6

Tussentijds kunnen er altijd zaken veranderen. U wisselt bijvoorbeeld van werkgever of uitkeringsinstantie, krijgt een andere energieleverancier of u gaat verhuizen. Dit soort zaken kunt u altijd bij ons aangeven, zodat wij uw betalingen hierop kunnen aanpassen. Daarnaast is het bij ons mogelijk om tussentijd een evaluatiegesprek aan te vragen, zodat wij zaken met u nog eens kunnen doorspreken.

Wanneer het budgetbeheer betreft en u wilt tussentijds het beheer zelf weer op u nemen, dan is dit geen probleem. Wij zullen alle instanties voor u aanschrijven dat u het zelf weer gaat beheren. Uiteraard wordt het beschikbare saldo naar u teruggestort.

Klantreferenties

"Fijne bewindvoerder. Als ik vragen heb krijg je altijd uitleg.
Telefonisch prima bereikbaar."
R.A.
Utrecht
"Het voelt zeer vertrouwd in contact. Makkelijk praten.
Doet zijn werk goed."
M.S.
Hattem
"Ik ben zo blij dat mijn geldzaken zijn geregeld. Geen kopzorgen meer."
G.P.
Zwolle
"Sinds ik hulp krijg in mijn financiën, is voor mij de druk ervan af. Er is voor mij schuldhulp geregeld. Ik ben nu al een poosje schuldvrij."
G.S.
Zwolle
"Eerlijk en recht door zee.
Goed bereikbaar."
W.K.
Zwolle
"Bevalt mij prima. Regelt mijn geldzaken goed. Ik krijg duidelijkheid en antwoorden op mijn vragen. Door het hebben van budgetbeheer kan ik nu sparen."
M.L.
Vaassen

Adviesgesprek

Krijg direct hulp
Bedankt! We hebben je bericht ontvangen
Oops! Something went wrong while submitting the form.